STULECIE PRZEŁAMYWANIA KONWENCJI: MAZDA 1920-2020
Wydanie Specjalne magazynu Classicauto na 100-lecie Mazdy
- Kwartalnik przygotowany przez redakcję polskiego miesięcznika Classicauto specjalizującego się w tematyce klasycznych samochodów
- 164 strony zawierające historię Mazdy, opisy przełomowych modeli, fakty, liczby i ciekawostki z Polski i ze świata
W którym polskim rajdzie zwyciężyła Mazda RX-7 grupy B, który model Mazdy reklamował Sean Connery i ile trzeba było zapłacić w Polsce w 1979 r. za Mazdę 323 – to tylko ułamek ciekawostek, które zawiera Wydanie Specjalne magazynu Classicauto przygotowane na 100-lecie marki. Tytuł, który właśnie trafia do sprzedaży to 164 strony historii, których na próżno szukać w Wikipedii.
– Mazda świętuje swój jubileusz i postanowiliśmy uczcić to święto zlecając przygotowanie ciekawych materiałów polskim specjalistom od klasycznej motoryzacji, czyli dziennikarzom miesięcznika Classicauto – mówi Szymon Sołtysik, PR Manager Mazda Motor Poland. – Zależało nam, by w wielu aspektach spojrzeć na historię Mazdy
z perspektywy lokalnego rynku, bo marka z Hiroszimy jest u nas obecna już od końca lat 70., a wielu Polaków wspomina z sympatią nasze samochody jeszcze z czasów PRL
i transformacji ustrojowej – dodaje Sołtysik.
Efektem kilkumiesięcznej pracy zespołu redakcyjnego są autorskie teksty zrealizowane
w kilku zakątkach Polski, którym towarzyszą specjalnie zaaranżowane sesje zdjęciowe oraz fotografie, skany archiwalnych folderów i instrukcji obsługi wyszukane w archiwach. Redakcja odwiedziła też muzeum Mazdy w Augsburgu i spotkała się z jej właścicielem, charyzmatycznym Walterem Freyem, miała też okazję wybrać się do Wielkiej Brytanii, gdzie bazuje flota historycznych modeli marki na czele z przełomowym Cosmo Sport
z 1967 r.
– Motywem przewodnim jest pokazanie rozwoju Mazdy poprzez nietuzinkowe technologie i wyjątkowe modele. Nie tylko miłośnika marki, ale każdego fana motoryzacji zabieramy w podróż do początków firmy, które dały impuls Maździe do ekspansji w branży motoryzacyjnej. Prezentujemy także miejsca istotne dla produkcji, związki Mazdy z Polską, auta, które stały się kamieniami milowymi, a także osoby i pasjonatów, którzy dbają
o dziedzictwo marki także dzisiaj. – podkreśla Piotr Sielicki, redaktor naczelny kwartalnika.
Wydanie Specjalne Classicauto przez najbliższe trzy miesiące będzie dostępne
w najlepszych punktach z prasą i na stacjach benzynowych. Redakcja w ramach akcji #ZOSTAŃWDOMU przygotowała również ofertę wysyłkową i wersję elektroniczną dostępną na Publico 24 oraz w aplikacji Classicauto.