Obecna sytuacja i plany na przyszłość
Rok 2020 nie jest dla branży motoryzacyjnej czasem łatwym. Niewątpliwie sytuacja jest dla nas wszystkich trudna, dotyczy to zarówno sieci dealerskiej/ASO, jak i MMPOL.
Po miesiącach wzrostów i odbudowującej się sprzedaży w maju, czerwcu i lipcu, sierpień zatrzymał ten pozytywny trend. Sytuacja jest zdecydowania lepsza po stronie posprzedaży, chociaż i tutaj napotykamy trudności.
Jako branża w 2020 roku mierzymy się z wieloma wyzwaniami, do których należą: nowe restrykcyjne normy emisji CO2 i powiązane z nimi kary, ograniczenia wynikające z panującej pandemii wpływające na popyt oraz osłabiające polską złotówkę. Ma to ogromny wpływ na rentowność sprzedaży i możliwości jej wspierania.
Przed nami więc czas pełen wyzwań. Do nich należą również ambitne cele sprzedażowe, które wymagają naszego wspólnego zaangażowania w wykorzystaniu istniejącego potencjału zarówno w sprzedaży samochodów jak i części zamiennych.
Pamiętajmy jednak, że dzisiejsza sytuacja jest przejściowa. Przed nami pozytywna przyszłość. Jako Mazda mamy długofalową wizję dla Europy. Obecność w Europie jest dla nas bowiem kluczowa i bezdyskusyjna. Nasz cel na 2030 r. to osiągnięcie statusu pierwszej nieeuropejskiej marki premium z istotnym poziomem sprzedaży i rentowności Mazdy i Dealerów/ASO. Dlatego też planując obecne działania musimy pamiętać, pomimo trudnej sytuacji, o budowaniu naszego wizerunku w perspektywie długookresowej.
Wiedzieliśmy już wcześniej, że lata 2020 i 2021 będą dla nas trudne. Stały się one jeszcze trudniejsze przez epidemię COVID-19. Nadal mamy jednak obszary z potencjałem rozwoju – o tym przeczytacie w części sprzedażowej, posprzedażowej i marketingowej.
Potencjał ten znajduje się zarówno po stronie MMPOL, jak i po stronie dealerów, dlatego każdy z nas musi przejmować odpowiedzialność i działać.
Istotnym celem w tym roku jest również sprzedaż Mazdy MX-30, która jest kluczowa dla obniżania średniej emisji CO2 w Europie do której jesteśmy zobowiązani. Po wpływających zamówieniach widzimy, że nasze wspólne działania dają rezultaty i być może nawet przewyższymy zakładany cel 164 samochodów idąc w kierunku pierwotnie planowanych 250 samochodów. Nie zatrzymujmy się jednak i walczmy o jak najlepszy rezultat!
Z dużym optymizmem patrzymy na rok 2022. Ze względu na zmiany w naszych produktach i technologiach spodziewamy się osiągnięcia oczekiwanego przez Komisję Europejską poziomu emisji CO2. Spełnienie wymogów pozwoli nam na reinwestycję środków w rozwój produktów oraz poprawę pozycji konkurencyjnej.
Co ważne, w 2022 r. pojawi się w naszej ofercie nowy duży SUV, który będzie idealnie uzupełniał naszą gamę, będąc kolejnym krokiem w kierunku premium. Niestety nie mogę podzielić się z Wami zdjęciami, ale z pełnym przekonaniem mogę powiedzieć, że model ten „zamiesza” na rynku.
Bieżące tematy
W ostatnich dniach widzimy gwałtowny wzrost zachorowań, apeluję więc o pilnowanie reżimu sanitarnego, który jest kluczowy dla utrzymania ciągłości biznesu. Dbajmy o bezpieczeństwo swoje, naszych współpracowników i klientów! Nośmy maseczki i stosujmy się do obostrzeń sanitarnych.
Na koniec chciałbym gorąco zachęcić Was do dzielenia się z nami Waszymi pomysłami. Jeśli macie kreatywne rozwiązania, które pomogą nam poprawić naszą ofertę konkurencyjną to koniecznie komunikujcie je do nas. Każdy pomysł jest analizowany, a część z nich potem wdrażana.
Podsumowanie
Podsumowując mamy świadomość jak trudna jest obecnie sytuacja i jakie wyzwania jeszcze przed nami. Dzisiaj musimy skupić się bardzo na wykorzystania bieżącego potencjału w ramach procesów sprzedażowych, jak i w posprzedaży. To kluczowe dla kondycji Waszej i naszej. Tak więc „wszystkie ręce na pokład”, bo przed nami ciekawa i atrakcyjna przyszłość na którą warto czekać!