Podsumowanie FY154
Rok 154 był dla Mazdy Polska kolejnym rokiem wzrostu sprzedaży. Zarejestrowaliśmy 14 025 samochodów, z czego do końca grudnia 2019 roku wydaliśmy 12 983. Oznacza to, że liczba samochodów wydanych klientowi końcowemu w stosunku do roku poprzedniego wyniosła 105%, przy de facto 11-miesięcznym okresie sprzedaży (od marca 2020 r. sprzedaż gwałtownie spadła ze względu na epidemię COVID-19).
Osiągnięty wynik pozwolił nam na zwiększenie udziału w rynku o 0,07 punktu procentowego – z 2,36% do 2,43%. Osiągnęliśmy średnią penetrację finansową na poziomie 48% (8 punktów procentowych powyżej założeń) oraz średnią penetrację TCM na poziomie 28% (3 punkty procentowe powyżej planu).
Niestety odnotowaliśmy spadek w obszarze jakości obsługi klienta, we wszystkich wskaźnikach. Wyniki są nadal stosunkowo dobre, ale pamiętajmy, że obsługa klienta w drodze do Premium jest kluczowa, dlatego musimy być w tym obszarze najlepsi na rynku! Cel na FY155 = 100 % 😉
Ważnym wydarzeniem w ostatnim roku finansowym było wprowadzenie 2 nowych modeli 7. generacji – Mazdy 3 oraz Mazdy CX‑30. O sukcesach nowych modeli przeczytacie w podsumowaniu PR.
Podsumowując, w FY154 przekroczyliśmy kolejną barierę wolumenową i osiągnęliśmy wiele sukcesów. Dziękuję Wszystkim serdecznie za ciężką pracę i zaangażowanie.
To był trudny, ale bardzo dobry rok!
Sytuacja bieżąca
Od początku marca mierzymy się z nowymi okolicznościami, jakim jest epidemia COVID-19. W tej trudnej sytuacji naszymi priorytetami są:
- zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim osobom pracującym z marką Mazda, ich rodzinom oraz Klientom,
- zapewnienie płynności finansowej placówkom dealerskim, by przejść przez ten czas możliwie jak najmniej wyboistą drogą,
- zapewnienie zdolności operacyjnej, by móc po pandemii ruszyć „pełną parą”.
Liczymy się ze spadkami wolumenowymi w okresie kwarantanny, ale pracujemy nad ofertą i rozwiązaniami zapewniającymi nam konkurencyjność rynkową w momencie, w którym klienci zaczną znowu rozważać zakup samochodu. Budujemy relację i angażujemy klientów, którzy zapisali się do newslettera pierwszej elektrycznej Mazdy MX‑30. Podejmujemy też szereg działań online.
W najbliższym czasie skupimy się na wyprzedaży samochodów z rocznika 2019. W pierwszym kroku ofertę kierować będziemy do klienta lojalnego, w kolejnym roku – do klientów nowych.
Chcemy być szczególnie blisko w tym trudnym okresie, aby wspierać Państwa jak tylko możemy. Dlatego jeśli są istnieją obszary w którym potrzebują Państwo pomocy, prosimy o informacje.
Mazda Finance
Działalność Mazdy Finance bazuje na roku kalendarzowym, przedstawiamy więc Państwu krótkie podsumowanie roku 2019.
W minionym roku uruchomiliśmy 4656 umów finansowych. Nasza penetracja finansowa wzrosła z 46,4% w 2018 r. do 46,7% w 2019 r. Odnotowaliśmy rekordowy wzrost w penetracji TCM o 7,8 punktu procentowego (16,8% w 2018 r. vs. 26,4% w 2019 r.) oraz wzrost sprzedaży umów FSL z gwarancją odkupu auta przez Mazda Finance i serwisem w ASO Mazdy.
Penetracja TCM jest dla nas niezwykle istotna, ponieważ dzięki tej formie finansowania skraca się czas użytkowania samochodu (średnio 44 miesiące dla klientów TCM vs. 96 miesięcy dla klientów kupujących samochód za gotówkę) oraz wzrasta lojalność klienta. Klienci kupujący w TCM charakteryzują się najwyższą lojalnością zarówno wobec marki, jak i wobec Dealera.
Od początku działalności Mazda Finance wprowadzamy nowe produkty finansowe. W 2019 r. dodaliśmy do naszej oferty Mazda SkyPremium Business przeznaczony dla klientów biznesowych oraz Program Rata 1%, zarówno w kredycie i leasingu. Ponadto zmodyfikowaliśmy produkt Mazda Wygodna Rata poprzez zmianę warunków finansowania na korzystniejsze dla klienta i podniesienie wartości końcowych. Dało nam to narzędzie do sprzedaży samochodów 7. generacji i promocji niskiej raty.
W kwietniu 2020 r. wprowadzimy do oferty produkt Mazda SkyPremium GO, w którym możemy osiągnąć najniższą ratę miesięczną. Opiera się on na wysokiej wartości końcowej, gwarancji odkupu przez Mazda Finance i deklaracji rocznego przebiegu przez Klienta. Dodatkowo nie wymaga zakupu pakietu serwisowego płatnego w ratach miesięcznych.
W minionym roku wspieraliśmy także aktywnie proces samorejestracji poprzez podwyższenie limitów stockowych.
Ponadto rok 2019 to także pierwsza rocznica funkcjonowania zespołu dedykowanego wyłącznie dla Sieci Dealerskiej Mazdy! Zajmuje się on szkoleniami, prognozowaniem wyników oraz finansowaniem stocków. Jest także wsparciem dla Szefa Sprzedaży w realizacji celów oraz współpracy z Bankiem.
Mazda Finance stara się być wsparciem także w obecnej sytuacji, w której możemy prowadzić działalność biznesową tylko w ograniczony sposób. Aby ułatwić przejście przez ten szczególny okres, przygotowaliśmy kilka rozwiązań, z których możecie Państwo skorzystać.
Jednym z nich jest pakiet wspierający dealerów w zakresie finansowania stoków tj. prolongata płatności w liniach stockowych, prolongata wykupów w autach zastępczych, marża w stockach oparta na wynikach 4Q 2019.
Istnieje także możliwość wakacji kredytowych dla klientów posiadających finansowanie w Mazda Finance w kredycie i w leasingu. Dokładne informacje i przewodnik dla Klientów znajdą Państwo na stronach www SCB i SCM.
Ponadto ze względów bezpieczeństwa proponujemy podpisywanie przez dealerów aneksów do umów faktoringowych przez live video, bez konieczności spotkań osobistych z przedstawicielami Mazda Finance.