Podsumowanie FY154
Miniony rok fiskalny był jednym z najbardziej obfitych w premiery w historii Mazdy. Po raz pierwszy daliśmy mediom przetestować Nową Mazdę 3, zaprezentowaliśmy i również przekazaliśmy do testów Mazdy CX‑30, a następnie udostępniliśmy oba te modele z przełomowym silnikiem Skyactiv-X. Jakby tego było mało, pod koniec 2019 r. zaprezentowaliśmy w Tokio nasz pierwszy seryjny samochód elektryczny, Mazdę MX‑30, której prototypy w nadwoziach CX‑30 udostępniliśmy wąskiej grupie mediów do przetestowania już w grudniu 2019 r. Końcówka roku fiskalnego upłynęła pod znakiem prezentacji odmienionej Mazdy 2 na rok modelowy 2020 oraz inauguracji obchodów 100 rocznicy powstania Mazdy.
W sumie w minionym roku fiskalnym aż 70 przedstawicieli polskich mediów brało udział w 7 międzynarodowych prezentacjach, a niemal 170 skorzystało z zaproszenia na lokalne wydarzenia jak prezentacja Mazdy CX‑30 w Centrum Koneser, 30 urodziny Mazdy MX‑5 w Łodzi, czy konferencje tematyczne poświęcone emisji CO2 oraz Maździe MX‑30. Te kontakty zaowocowały liczbą 2221 publikacji w całym roku fiskalnym, w tym wieloma testami naszych samochodów.
Nowa generacja naszych modeli jest coraz częściej zestawiana z uznanymi konkurentami z segmentu premium i, co bardzo ważne, zarówno Mazda3 jak i CX‑30 potrafią nawiązać równą walkę z samochodami dotąd uznawanymi za najlepsze w swoich segmentach. Obie Mazdy wyróżniają się designem, jakością wykonania i ponadprzeciętnym wyposażeniem seryjnym, ustanawiając nowe standardy w klasie samochodów kompaktowych.
Plany na końcówkę roku fiskalnego 154 były bardzo ambitne – premiera modeli na 100‑lecie Mazdy na targach w Genewie, debiut Mazdy MX‑30 na Poznań Motor Show, niecodzienna prezentacja Mazdy CX‑30 na kazachskich stepach… Wszystko zostało odwołane w obliczu pandemii COVID-19. Nowa sytuacja oznacza też zmianę w rozkładzie sił w mediach – znaczenie prasy spada, znacznie rośnie rola internetu. Media pracują zdalnie, ale nie tracimy nadziei i kontaktu. Nasz park prasowy nadal funkcjonuje, kolejne nowości pojawiają się w testach, a my nieco zmieniamy sposób komunikacji PR w tych trudnych czasach.
Bieżące działania
Ostatnie tygodnie pokazują, że media i ich odbiorców interesuje przede wszystkim sytuacja związana z koronawirusem, ale wymuszona izolacja oznacza też więcej czasu na czytanie i oglądanie treści w internecie. To dla nas szansa na zainteresowanie czytelników ciekawostkami i interesująco podanymi wiadomościami. W tym czasie mniej mówimy o produkcie i jego zaletach, skupiamy się na budowaniu wizerunku marki, w czym bardzo pomaga nam jubileusz setnej rocznicy powstania Mazdy. Komunikujemy na bieżąco kolejne fakty z naszej historii przez pryzmat kluczowych wydarzeń i przełomowych modeli, wprowadziliśmy też do sprzedaży wydanie specjalne polskiego magazynu Classicauto na 100‑lecie marki, które od początku kwietnia do końca czerwca jest dostępne w punktach sprzedaży prasy. Ponadto pochwaliliśmy się zdobyciem nagrody Red Dot dla dwóch modeli Mazdy – CX‑30 i MX‑30 oraz nagrodą World Car Design of the Year dla Mazdy 3, która, obok Mazdy CX‑30, była jedną z trzech finalistek prestiżowego konkursu World Car Awards. Więcej na temat bieżących wydarzeń przeczytacie Państwo w zakładce Wiadomości.
Przed nami najważniejsza tegoroczna nowość – premiera elektrycznej Mazdy MX‑30. Liczymy na to, że uda nam się udostępnić ten model dziennikarzom do pierwszych jazd jeszcze w czerwcu, by nasi Klienci mogli przeczytać o nim więcej zanim jesienią pojawi się w salonach.