Powrót do normalności już się rozpoczął
Początek roku fiskalnego był dla nas wszystkich bardzo trudny. Z powodu pandemii ruch w salonach spadł w kwietniu aż o 85% w stosunku do roku poprzedniego, a klienci złożyli niecałe 140 zamówień. Od drugiej połowy maja widoczny jest postępujący trend wzrostowy, który przełożył się na wzrost ilości zamówień do poziomu blisko 450 w maju i ponad 650 w czerwcu. Na bazie tych danych możemy powiedzieć, że powrót do normalności się rozpoczął. Przed nami okres wakacyjny, który liczymy że będzie dla branży pozytywny ze względu na większą ilość osób spędzających wakacje w kraju.
Cieszymy, że sprzedaż i posprzedaż wraca na obroty, ważne jednak żebyśmy bieżący okres wykorzystali maksymalnie. Dlatego od lipca pracujemy w pełnych składach (szczególnie, że część osób przebywa w tym czasie na urlopach), wracamy do wyznaczania celów ilościowych i jakościowych oraz do monitorowania standardów. W lipcu ruszamy również z nową kampanią reklamową Mazdy CX -30.
Nasz plan na bieżący rok fiskalny to sprzedaż 6588 nowych samochodów oraz 1200 pojazdów z samorejestracji. Wynik ten zdecydowanie jest w naszym zasięgu, tym bardziej, że bieżąca sprzedaż jest wyższa niż zakładany plan i daje szansę na jego przekroczenie. Oby tak dalej!
Wynik całego roku zależny jest oczywiście w znacznej mierze od rozwoju sytuacji epidemiologicznej. Na chwilę obecną przewidujemy, że wirus pozostanie z nami na dłużej, a jesienią może nawet wystąpić wzrost zachorowań. Zakładamy, że wymogi w zakresie reżimu sanitarnego mogą być podnoszone, ale nie przewidujemy powrotu do zamykania poszczególnych obszarów gospodarki. Ważny jest więc rozwój i popularyzacja rozwiązań do komunikacji zdalnej oraz dbałość o bezpieczeństwo naszych Klientów. Te działania mogą być istotne w perspektywy nieodległej przyszłości.
Priorytety
Naszym głównym priorytetem, w najbliższych czasie, pozostaje wyprzedaż samochodów z rocznika produkcji 2019. Rocznik ten w okresie lockdownu stanowił problem, dzisiaj jednak, kiedy popyt powraca, stanowi on atrakcyjną ofertę, którą możemy wykorzystywać w rozmowach handlowych z Klientami. Obecnie jesteśmy w trakcie tworzenia atrakcyjnej oferty na rok produkcji 2020. Mając jednak na uwadze ograniczenie budżetowe, chcemy w inny, bardziej kreatywny sposób przedstawić atrakcyjność naszej gamy produktowej, zwracając uwagę na te elementy, które nas wyróżniają ze szczególnym uwzględnieniem produktu i oferty finansowej.
Kolejną niezwykle istotną kwestią jest sprzedaż 250 sztuk Mazdy MX 30 do końca roku kalendarzowego. Jest to ambitny plan, jednak jesteśmy przygotowani i uważamy, że dzięki współpracy MMPOL i Dealerów, cel ten jest do osiągnięcia. Potrzebujemy tylko wysokiego zaangażowania! Więcej o ofercie sprzedażowej MX 30 przeczytacie w części sprzedażowej.
W części posprzedażowej z kolei musimy skupić się na zapewnieniu dostępności serwisu. Każdy klient powinien mieć możliwość umówienia się na wizytę w naszym serwisie nie później niż w ciągu 3 dni. Ponadto planujemy możliwość umówienia wizyty w serwisie on line, o czym więcej przeczytacie w części posprzedażowej.
Aby osiągnąć zakładane cele musimy skupić się na wykorzystaniu istniejącego potencjału sprzedażowego i posprzedażowego. W obszarze posprzedażowym chodzi przede wszystkim o działania dedykowane klientom serwisowym, który obecnie mamy w bazie aż 50 000, oraz o dalszy rozwój projektu SkyVideo, który umożliwia dosprzedaż usług i akcesoriów w trakcie wizyty serwisowej. Pamiętajmy, że w czasie epidemii to właśnie serwis jest często kluczem do utrzymania płynności finansowej.
W obszarze sprzedaży musimy przede wszystkim pracować z bazą klientów lojalnych, którzy stanowią ogromny potencjał i do których dzisiaj kierujemy specjalną ofertę.
Podsumowanie
Podsumowując, widzimy znaczące ożywienie i potrzebna jest teraz pełna mobilizacja, żeby ten potencjał wykorzystać. Szczególnie w kontekście bieżącego roku musimy mocno skupić się na maksymalnym wykorzystaniu szans we wszystkich możliwych obszarach, zarówno w sprzedaży samochodów, jak i w obszarze posprzedażowym.